Sezonas: 2018
15.06-16.06.2018

Rezultatai

  • 13-06-2018 11:45

    „Viada Rally Žemaitija“ – mono padangų premjera

    Po audringų diskusijų pasibaigus 2017-ųjų varžybų sezonui Lietuvos lenktynininkų bendruomenė sutarė dėl keleto svarbių naujienų ralio reglamente. Viena jų – vadinamųjų mono padangų taisyklės įvedimo. T. y. griežto ribojimo, kokios markės ir kokio dydžio kovinių mašinų apavas turi būti bei kiek daugiausia padangų galima sunaudoti per vieną čempionato etapą. „Viada Rally Žemaitija“ bus pirmasis šios teorijos, turinčios padidinti sportinę intrigą ir suvienodinti skirtingo dydžio biudžetais disponuojančių ekipažų galimybes, patikrinimas realiomis sąlygomis.

LASF ralio komiteto pirmininkas Donatas Liesis „Viada Rally Žemaitija“ išvakarėse pripažino, kad mono padangų naudojimą iš tiesų reikia laikyti eksperimentu, nuo kurio baigties priklausys ar ši taisyklė bus koreguojama.

„Be abejonės tokia intervencija į erdvę, lig šiol laikytą komandų vidaus reikalu, yra vertinama ne vienareikšmiškai. Vieni sportininkai, turėję savo mėgstamus prekinius ženklus ir galbūt sugebėdavę tų padangų įsigyti palankesnėmis sąlygomis, dabar nėra laimingi. Kiti, gavę konkursą laimėjusias „Pirelli“ padangas už kainą, apie kurią neseniai buvo galima tik svajoti, greičiausiai apsidžiaugė. Galbūt yra dar kitokių interesų turinčių sportininkų, tačiau faktas, kad nuo šiol pergalei daugiau įtakos turės ekipažo meistriškumas, o ne galimybė prieš kiekvieną greičio ruožą perauti automobilį naujais ratais“, – teigia D. Liesis.

Daugiausia kartų Žemaitijos trasose triumfavęs Vytautas Švedas patikino, mono padangos taisyklės įvedimą laikąs žingsniu į priekį.

„Visų pirma Ralio komitetui sutarus su vienu teikėju, apčiuopiamai – maždaug 100 eurų – atpigo kiekviena padanga. Kadangi priklausomai nuo bendro greičio ruožų ilgio numatomas ir maksimalus padangų kiekis, kurį galima panaudoti vienose lenktynėse (jei bendras GR ilgis neviršija 100 km, leidžiama disponuoti 8 padangomis; jei greitų kilometrų suma siekia 120 –galima naudoti 10, o dar ilgesnėse lenktynėse – 12 padangų), mes kiekviename Lietuvos čempionato etape turėsime galimybę sutaupyti iki 800 eurų. Kadangi taip pat elgsis visos komandos, naudojant „padangų kortą“ niekas neįgis jokio papildomo pranašumo. Visi važiuos vienodomis sąlygomis, o tai neabejotinai yra privalumas“, – samprotavo V. Švedas.

Beje, taisyklės draudžia padangas modifikuoti koreguojant protektoriaus raštą ir pjaustant papildomus griovelius. Padangos visiems automobiliams bus siūlomos tik dviejų dydžių. Šis sprendimas sulaukė bene daugiausia prieštaringų vertinimų, tačiau net ir jo kritikai sutinka, kad leidus rinktis skirtingų išmatavimų ratus tiekėjas iš esmės prarastų galimybę siūlyti tokią patrauklią kainą. Dabar – ne tik visi galės įsigyti sportines padangas maždaug trečdaliu pigiau, bet ir atsiras prizinis fondas, kurį LASF padalins talentingiausiems jauniesiems lenktynininkams.

Vienas geriausių Lietuvos ralio šturmanų Mindaugas Varža pareiškė visų diskusijų apie mono padangas buvęs šios taisyklės įvedimo priešininkas ar bent jau skeptikas.

„Toks sprendimas gal kažkiek ir sumažins komandos biudžetą, tačiau atsirandantys ribojimai daug kam neparankūs. Tarkim sportininkai iš užsienio vien dėl starto kuriame nors Lietuvos čempionato etape turės koreguoti savo apsirūpinimo padangomis strategiją ir greičiausiai patirs papildomų išlaidų – tai vargu ar pridės papildomos motyvacijos“, – svarsto M. Varža.

Tiesa, Mindaugas patikino be išlygų pritariąs numatomam maksimaliam padangų skaičiaus panaudojimui vienose lenktynėse.

„Praėjusių metų „Talsi rally“ lenktynėse pagrindinė kova vyko su jaunuoju Suomijos ralio talentu Kale Rovanpera ir kai jo mechanikai kiekvieno vizito į serviso zoną  išridendavo naują padangų komplektą, nori nenori mes turėjome daryti tą patį. Galiausiai ralį laimėjom, bet dirstelėjus į tos pergalės finansinę išraišką pasidarydavo rūgštu – sudraskėm 18 naujų ratų, kiekvienas kurių kainavo beveik po 300 eurų“, – prisipažino M. Varža.

„Viada Rally Žemaitija“ Egidijui Valeišai asistuosiantis Mindaugas taip pat akcentavo, kad mono padangos įvedimas iš esmės užkerta kelią Lietuvos rinkoje darbuotis kitiems sportinių padangų tiekėjams.

Kaip ralio reglamento naujovės pakoreguos lyderių tempą ir pakurstys sportinę intrigą – bus aišku jau šį savaitgalį Kelmės apylinkėse.