Naujienos

Žemaitijos kraštas ir jų gyventojai apipinti legendomis ir ralis vykstantis tose apylinkėse taip pat turi savo aurą. Daug kas sutartinai jį vadina vienu sunkiausių Lietuvos čempionato etapų, o išties jis toksai ir buvo. 101km, 10 ruožų vienu ypu ir tik 2 serviso zonos. Finišą pasiekė mažiau nei pusė startavusių. Tai buvo nemenkas išbandymas žmogui ir mašinai. O oras buvo puikus, ruožai sausut sausutėliai ir tik dulkės galėjo kelti sunkumus lenktynininkams. 

Pirmieji trys ruožai buvo gan gerai pažystami mūsų liaudžiai, bet nepaisant to, net 10 ekipažų pasitraukė juose. Kadangi greitų dalyvių daug, tai konkurencija buvo tikrai nemenka, ypatingai tarp greičiausių - R5 klasės automobilių. Taigi kova įsiplieskė tarp trijų lietuvių - Gedvio Ralisto, Arno Kerbelio ir Roko Ravinskio. Kiekvienas vairavo skirtingo gamintojo automobilį, kas tikrai puošią šią klasę. Atstumai tokie menki, kad matyt nė neverta jų detalizuoti - visi viens kitam kvėpavo į nugaras. Tarp kiek senesnių, bet vis dar greitų N4 ir R4 Mitsubishi ir Subaru ekipažų kova virė tarp ispano Juan Marzoa ir ukrainiečio Kiril Kolomiets. Pirmasis su Subaru Impreza N14, kitas su devintos kartos Mitsubishi Lancer Evolution. Nuo jų stengėsi neatsilikti lietuvis Tomas Černiauskas su lancer dešimtuku. O tarp dviem ašim varomų automobilių lygių neturėjo skraidantis lenkas - Tomek Wach. Jis su įspūdingu ir labai retu mūsų ruožuose - Porche 911 GT3, kibo į atlapus net R5 klasės automobiliams. Jau gerokai atsilikę nuo Tomek, petys petin varžėsi rumunas Remus Diaconesu su Opel Adam R2 ir Gvidas Okas su Peugeot 208 R2. 

Po pusvalandžio trukmės serviso, kuriame mechanikai keitė padangas, pakabos detales ir lygino sulankstytas skardas - vairuotojai ir šturmanai ruošėsi dar trims ruožams. Šie jau buvo žymiai ilgesni - 12 ir 13,5 km ilgio. Lyg to dar būtų mažą - gan stipriai susukti, su labai aukštais kelio kraštais, nemenkomis duobėmis ir šalia tvirtai stovinčiais medžiais, kurie pasiruošę sustabdyti bet ką, kas norom ar nenorom bandys važiuoti ne keliu. Taigi vietos ir priežasčių pokyčiams įskaitose tikrai netruko. Jau vien ketvirtame ruože Remigijus Lapinskas sugebėjo iš 6 vietos šoktelti į pirmą bendroje įskaitoje. Žiūrovai matė ne vieną apsisukimą, nuskridimą į medžius ir stūmė automobilius strigusius kur nors pakrūmėse. Penktame ruože iš ralio pasitraukė netoli lyderių važiavęs portugalas Oscar Estevez su Ford Fiesta R5. Po šešių ruožų savo lyderystę įtvirtino Remigijus Lapinskas. Pastarasis susikrovė jau apčiuopiamą 20 sekundžių persvarą prieš antroje vietoje esantį Gedvį Ralistą. Trejetuką prieš paskutinę ralio sekciją užbaigė stabiliai pozicijomis kylantis Porche 911, vairuojamas Tomek Wach. Nemažai laiko prarado vienas greičiausių lietuvių - Arnas Kereblys. Virtimas ruože ir kelionės grioviais padidino nereikalingų sekundžių naštą. Bet ne tik Arnui buvo sunku, žiūrovai turėjo vėl begalę darbo traukiant automobilius iš gamtos gniaužtų. Juan Moazoa ir Kiril Kolomiets ir toliau tesė dvikovą N4 klasėje - juos skyrė vos 8 sekundės. Tarp dviem ratais varomų automobilių tokios intrigos jau nebeliko, ruožų sudėtingumas ir ilgis pakankamai stipriai atsijojo ekipažus. Minėtas Tomek Wach ruošėsi laimėti ralį bendroje įskaitoje, tad kiti dviašiai jam matyt nebuvo labai įdomūs. Savaime suprantama ir automobiliai visai kito kalibro - kur 3,6 litro GT klasės žvėris, o kur 1,6 litro R2 automobiliukai. O kai dar pilotas visiškas profesionalas, tai nieko kito tikėtis ir neverta. Taigi tarp R2 klasės automobilių greičiausias ir didelę persvarą nuo trečios vietos turėjo Remus Diaconescu. Trečias tarp prizininkų lėkė Gvidas Okas. 

Taip besirutuliojant įvykiams iki ralio finišo liko paskutinė sekcija - 4 ruožai. 9 ir 15 km ruožai važiuojami po du kartus. Vienas su greita pirma puse ir lėtesne antra, o kitas realiai pravažiuojamas pilnai koja užgulus akseleratoriaus pedalą. Vos prasidėjus Žemaitijos ralio paskutinei daliai įvyko nemenka rokiruotė tarp lyderių. Septintame gr. Gedvis Ralistas su Hyundai i20 R5 pateko žiūrovų globon, kas kainavo ape minutę ir skrydį iš antros vietos į aštuntą. O tuo tarpu į antrą vietą pakilęs Tomek Wach nugriebė beveik 5 sekundęs iš lyderio Remigijaus Lapinsko. Ukrainietis Kiril Kolomiets kabino medį ir nors ralį tesė, bet prarastos sekundės reiškė, kad kova su N4 klasės lyderiu Juan Marzoa turbūt baigta. O pastarasis dar ir šį ruožą laimėjo. Bet čia gi ralis ir "status quo" čia išlieka neilgai. Po pergalingo ruožo, ispanas aštuntame ruože finišo nepasiekė. Taip, kad Kiril Kolomiets buvo teisus - kova tikrai baigta, vienam su didele nelaime, o kitam - džiaugsmu. Be šitos dramos įvyko dar vienas rimtas posūkis. Pirmą kart Lietuvos ralio istorijoje lyderiavo Porche. Tomek aštuntame ruože įvežė Remigijui beveik 19 sekundžių ir įsiveržė į pirmą vietą. Priešpaskutinį - devintą greičio ruožą laimėjo Ignas Augustonis, kuris bandė vytis lyderius. Iki Remigijaus esančio antroje vietoje jam truko apei 15 sekundžių. Į ketvirtą vietą pakilo Rokas Ravinskis, aplenkęs Arną Kerbelį. Na ir paskutiniame ruože, deja, krito net keturi lietuviai, o tai kiek pakoregavo pozicijas už dešimtuko ribų. Pačiame greičiausiųjų dešimtuke keitėsi tik 9 ir 10 vietos - Mantvydas Ralys aplenkė  Vilių Šaltenį. Tik aštuntą laiką parodęs ir vos nebaigęs ralio priešpaskutiniame posūkyje ralį laimėjo mūsų kaimynas Tomek Wach Porche 911 GT3. Antras liko Remigijus Lapinskas su Ford Fiesta R5. Nuo lyderio jis atsiliko 8 sekundėmis. Tikrai labai mažas tarp įvertinant ralio kilometražą ir sunkumą. Trečią vietą užėmusiam Ignui Augustoniui iki Remigijaus pritrūko vos 3,5 sekundės. Ketvirtą vietą vos išlaikė Rokas Ravinskis, dviem sekundėmis įveikęs Arną Kerbelį. Labai smagu, kad dešimtuke net aštuoni lietuviai. Tarp dviem ratais varomų ekipažų po Tomeko buvo Remus Diaconescu su Opel Adam R2. Trečioje vietoje ilgai važiavęs Gvidas Okas paskutiniame ruožo neįveikė. Tad trečią vietą paėmė rusas Victor Rudyakov su Renault Clio IV R3T

Tai toks tas išbandymas žemaičių žemėse vyko. Sveikinimai nugalėtojams, pagyrimai ralį įveikusiems, o nefinišavusiems - sklandžių remonto darbų.

 

Oficialūs rezultatai / official results: autorally.lt/rbr/files/r801/Results-RZ18.pdf
Oficialūs rezultatai (LRČ) / official results (LRČ): autorally.lt/rbr/files/r801/Results-RZ18-LRC.pdf
Oficialūs rezultatai (LRSČ) / official results (LRSČ): autorally.lt/rbr/files/r801/Results-RZ18-LRSC.pdf
Rezultatai/standings: autorally.lt/rbr/files/r801/Drivers-LR%C4%8C-2018-after2.pdf
autorally.lt/rbr/files/r801/Teams-LR%C4%8C-2018.pdf