Naujienos

Šis ralis vyko per dvi dienas. Pirmoji nei ilga, nei trumpa - penki ruožai iš kurių trys įprasti žvyriniai ir du nusidriekę Rokiškio gatvėmis. Kadangi ralio regionas pakankamai naujas, tai visi penki ruožai pakankamai retai naudojami mūsuose, kas reikalavo rimto darbo su stenograma. O žvyriniuose ruožuose šį darbą geriausiai atliko pirmas dvi vietas užsiėmę svečiai - slovakas Jan Gais su Citroen DS3 R5 ir Žemaitijos ralio nugalėtojas Tomek Wach su kurtinanačiu Porche 911 GT3. Jiems įkandin sekė lietuvių grupelė sudaryta iš Igno Augustonio, Roko Ravinskio, Arno Kerbelio ir Mantvydo Ralio. Deja per pirmuosius ruožus iš kovos pasitraukė galimi lyderiai kaip Katya Ivanova, Simonas Ravinskis. Taip pat Mancikas Meduneckis ir Vilius Šaltenis. Vieniems kelią pastojo medžiai, kitiems per kieti presuoto šieno rulonai.

Na, o miesto ruože liko karaliauti Tomek Wach. Pagrindinis konkurentas kibęs į atlapus, svečias iš Slovakijos pirmo miesto ruožo finišo nepasiekė. Na, bent jau turėjo progą pasigrožėti pačiu Rokiškiu. Šiek tiek išsikristalizavo ir sekantys Porche automobiliui įkandin. Tai Arnas Kerbelys (Citroen DS3 R5), Ignas Augustonis (Škoda Fabia R5) ir ukrainietis Kirill Kolomiets (Mitsubishi Lancer Evo IX). Visų jų atsilikimasnuo lyderio nesiekė pusės minutės. Tarp dviem ratais varomų automobilių, neskaitant ralio lyderio, kuris kovojo kitose dimensijoe, taip pat virė kova. Dėl antros vietos tarp dviašių kovojo Jonis Jonaitis (Honda Civic Type-R R3) ir Remus Diaconescu (Opel Adam R2). Juos skyrė vos vienuolika sekundžių, o bendroje įskaitoje jie užėmė 13 ir 14 vietas. Rokiškio gatvių infrastruktūra turbūt įsimins daug kam, nes visokie stulpeliai, kuoliukai ir panašūs iš pažiūros niekuom neįpatingi elementai privertė sustoti ne vieną ir ne du ekipažus, tarp kurių tokie vardai kaip Remigijus Lapinskas, Rokas Ravinskis, Toms Kineens. 

Išaušus naujai, gražiai dienai, kavos puodelio kvapo fone atsivertus stenogramas matėsi dar 4 ruožų užrašai. Tuose keturis ruožas sportininkams teks įveikti po du kartus. Taigi pirmoji antros dienos pusė buvo sudaryta iš vieno rečiau matomo, duobėto ir susukto, net 13,5 km ilgio ruožo ir antro - jau gerokai žinomesnio, greitesnio ir trumpesnio ruožo. Abu jie važiuoti po du kartus. Iškarto savo salygas pradėjo diktuoti ukrainietis Kirill Kolomiets su sąlyginai silpnesni Mitsubishi. Jau iš pat ryto svečias rodė greičiausius laikus ir įsitvirtino antroje vietoje kartu ir tirpdydamas atstumą iki Tomek Wach. Tarp pirmos ir antros vietos beliko 12 sekundžių skirtumas. Nepalaidoję vilčių kovoti ir dėl aukštesnių pozicijų, dėl trečios vietos stumdėsi Arnas Kerbelys ir Ignas Augustonis. Į jų kova taikėsi ir Gedvis Ralistaz rodydamas gerus laikus ir taip artėdamas. Dviem ratais varovų automobilių kategorijoje taip pat atsirado pakitimų. Tarpusavyje dėl antros vietos lenktyniavę Jonis Jonaitis ir Remus Diaconescu gavo skaudžias ralio pamokas. Rumunas krito septintame ruože, o lietuviui devintame ruože subyrėjo greičių dėžė. Nepaisant to, Jonis nors ir praradęs marias laiko, ruožą finišavo. O po ruožo išskėstomis rankomis jo laukė mechanikai. Taip, kad kova dėl antros vietos tarp dviašių persikėlė į Roberto Kulikausko (Citroen C2 R2) ir Irmanto Buivydo (Honda Civic Type-R R3) daržą. O po devynių išties sunkių ruožų juos skyrė trečdalis sekundės - kitaip tariant, pora kart per anksti paspaustas stabdis ar vienas kitas nepataikymas į posūkio "apex'ą".

Jei tarp jau apartų keturių ruožų buvo 30 minučių servisas, tai paskutiniai keturi ruožai tokios prabangos neturi. Tiesa, kad prieš juos valandą trukęs servisas leido mechanikams beveik perrinkti automobilį ir tinkamai jį paruošti ralio finalui. O tas finalas - du nuostabiais miškais ir pievomis, tramplynais ir įvairiausiais posūkiais nusieti ruožai, kurie bus pravažiuoti du kart. O nuostabiuose ruožuose vyko ir nuostabi kova. Sekundė po sekundės tirpo Tomek Wach persvarą. O ją tirpdino Arno Kerbelio ir Kirill Kolomiets dvikova. Tai vienas, tai kitas šokteldavo į antrą ralio įskaitos vietą, kol priešpaskutiniame ruože Kirill kiek per plačiai įveikęs posūkį kabino rastą. O tas rastas sumaitojo ukrainiečio Mitsubishi radiatorių. Laiko prarasta nebuvo itin daug, bet pakankamai, kad kova dėl antros vietos būtų baigta. Tad paskutinis ruožas tapo ne tik ralio finalu, bet ir kovos dėl pirmos vietos mūšio lauku. Arną Kerbelį nuo Rokiškio ralio nugalėtojo titulo skyrė 5.39 sekundės, 8 kilometrai ir 400 arklių esančių Tomek Wach Porsche automobilyje. O paskutinį ruožą laimėjo nei vienas, nei kitas. Geriausią laiką parodė Mantvydas Ralys, kuris nepaisant avarijos pirmoje dienoje, per antrą savo greičiu nusikapstė iki 8 vietos. O antras ruože - Arnas Kerbelys. 1.82s - tiek pavyko jam atkovoti laiko iš Tomek'o. Ir kaip jau turbūt supratot, to nepakako įsiveržti į pirmą vietą. Lenkas pripažino, kad paskutiniame ruože spaudė visišką maksimumą tiek iš savęs, tiek iš automobilio. Nuostabi, o Tomek'o žodžiais - geniali kova. Taigi Arnas Kerbelys liko antras, trečias Kirill Kolomiets. O penketuką užbaigė Ignas Augustonis ir Eitvydas Ralys. Kovoje dėl antros vietos tarp dviašių automobilių nugalėjo Irmantas Buivydas. Pastarasis visus keturis paskutinius ruožus truputį buvo greitesnis už Robertą Kulikauską.


Tai tiek žinių iš šio 112 kilometrų iššūkio. Sveikiname Tomek Wach, kuris skina jau antrą pergalę iš eilės su ikoniškuoju Porche 911 GT3, džiaugiamės nepakartojamomis kovomis tarp lietuvių ir svečių. Ne už kalnų ir ketvirtasis, priešpaskutinis LRČ išbandymas. Kelsimės arčiau Lietuvos vidurio, į puikiai visiems pažįstamą Elektrėnų kraštą, kur iš naujo visi kovos dėl sekundžių ir jų dalių

Ačiū organizavusiems ir dalyvavusiems

Iki susitikimo Elektrėnuose.

Vilius Šaltenis

Oficialūs rezultatai / official results: http://autorally.lt/rbr/files/r801/Results-SRR18.pdf
Oficialūs rezultatai (LRČ) / official results (LRČ): http://autorally.lt/rbr/files/r801/Results-SRR18-LRC.pdf
Rezultatai/standings: http://autorally.lt/rbr/files/r801/Drivers-results-LRC-2018.pdf
http://autorally.lt/rbr/files/r801/Teams-LRC-18.pdf