Sezonas: 2025
Renginys: Winter Rally ROKIŠKIS 2025
21.02-22.02.2025

Naujienos

Ką daryti nutikus incidentui?

Nelaimingo atsitikimo atveju, kai reikalinga skubi medikų pagalba, kaip tik įmanoma skubiau reikia pranešti per GPS saugos ir kontrolės sistemą, taip pat reikia rodyti raudoną “SOS” ženklą iš paskos važiuojantiems automobiliams. Kaip įmanoma greičiau, toje pačioje kelio pusėje kaip ir automobilis, ne mažiau kaip 50 metrų atstumu, turi būti pastatytas šviesą atspindintis raudonas trikampis, siekiant įspėti paskui važiuojančius ekipažus, net jeigu ir automobilis nulėkęs nuo kelio.

Bet kuris ekipažas, kuriam rodomas raudonas “SOS” ženklas arba, kuris mato avariją patyrusį automobilį, kurio ekipažo nariai yra automobilyje ir nerodo raudono “SOS” ženklo, turi nedelsdami ir be jokių išimčių sustoti, pranešti per GPS saugos ir kontroles sistemą bei suteikti pagalbą. Visi po to važiuojantys automobiliai taip pat turi sustoti. Antrasis automobilis atvykęs į įvykio vietą važiuoja toliau perduoti informacijos iki sekančio pažymėto radijo sekimo posto. Sekantys automobiliai turi palikti laisvą ralio trasą gelbėjimo tarnybų atvykimui. 

Jei ekipažas palieka automobilį, “OK” ženklas turi būti padėtas taip, kad jis būtų aiškiai matomas kitiems ekipažams.

Jeigu dėl nežinomų priežasčių ekipažas ar ekipažo narys, negali rodyti OK/SOS ženklo, tai galima padaryti naudojant aiškią ženklų kalbą:

Pakelta į viršų ranka ir iškeltas nykštys, reiškiantis “OK”;

Sukryžiuotos rankos ir pakeltos virš galvos, reiškiančios “SOS”.

Rato keitimas greičio ruože

Atsiradus būtinybei pasikeisti ratą greičio ruože, būtina sustoti saugioje, gerai matomoje vietoje šalia kelio, kad tai netrukdytų kitų ekipažų judėjimui greičio ruože, užtikrinant saugumą tiek sau pačiam, tiek kitiems ekipažams. 

Sustojus automobiliui, jei esama kelio ribose arba arčiau nei 3 metrai nuo jo, ekipažo narys turi pastatyti avarinį ženklą gerai matomoje vietoje, toje pačioje kelio pusėje, ne mažiau kaip 50 metrų iki automobilio.

Saugos diržų užsiveržimas

Pastarųjų metų incidentai parodė, jog ypatingą dėmesį būtina atkreipti saugos diržų suveržimui. T.y. susiveržti juos kaip įmanoma stipriau, nepaliekant jokio laisvumo, nes incidento metu, net mažiausias laisvumas diržuose gali turėti itin skausmingus padarinius – V.Jurkevičiaus pavyzdys 2023 m. Rokiškio ralio metu. Ypatingas dėmesys turi būti skiriamas apatiniams keturiems saugos diržams.

LASF video apie tai kaip reikia tinkamai susireguliuoti saugos diržus