Hooaeg: 2018
15.06-16.06.2018

Uudised

Dalyvių būryje bus galima išvysti Suomijos ralio legendą Saku Vierimaa, kuris „Citroen DS3 R5“ automobiliu važiuos su šturmanu Mika Rajasalo. 62 metų veteranas savo karjerą aukščiausio lygio – pasaulio ralio čempionato (WRC) – varžybose pradėjo dar 1984 metais, kai debiutavo savo gimtinėje vykusiame 1000 ežerų ralyje. Beje, pirmas blynas neprisvilo – „Opel Ascona“ automobiliu važiavęs S. Vierimaa baigė tas lenktynes, užėmė 19-ą vietą absoliučioje įskaitoje, o A7 klasėje kopė ant antro garbės pakylos laiptelio. Iš WRC sportininkas pasitraukė po įspūdingos 16 metų karjeros: jo atsisveikinimo lenktynės irgi buvo Suomijoje – 2000-ųjų metų Suomijos ralis. Per tą laiką WRC etapuose įvairiuose žemynuose jis išmėgino „Opel Manta“, „Audi 80 Quattro“, „Mazda 323 4WD“, „Lancia Delta“, „Volkswagen Golf G60 Rallye“, „Ford Sierra“ ir „Ford Escort RS Cosworth“ modelius. Tiesa, lenktynininkui Fortūna šypsojosi sąlyginai retai: aukščiausio lygio varžybose finišą pasiekti ekipažui pavykdavo nedažnai, o aukščiausias jo pasiekimas – 12-a vieta 1988 metų Lombardijos ralyje.

Lietuvoje S. Vierimaa važiuos ne pirmą kartą: prieš trejetą metų šį Suomijos ralio veteraną buvo galima sutikti „Samsonas Rally Utena“ lenktynėse, tačiau ten ekipažą sustabdė variklio gedimas: „Bet tai nebuvo mano debiutas jūsų šalyje. Pirmą kartą Baltijos šalyse lenktyniavau dar 1999 metais, tai buvo „Baltic Rally Cup“ lenktynių etapas Kauno apylinkėse. Man labai patiko jūsų keliai ir pačios lenktynės. Varžybų trasos primena suomiškus kelius – reikia važiuoti susikaupus, tačiau galima važiuoti greitai. Nuo tų laikų likę puikiausi prisiminimai, todėl sulaukęs kvietimo visada stengiuosi dalyvauti – lenktyniavau ir „300 ežerų“ ralyje beveik prieš dešimtmetį, 2010 metais“, - prisimena patyręs sportininkas.

Drauge su dabartiniu šturmanu Mika Rajasalo lenktynininkas važiuoja nuo 2011 metų. Kokios jų ambicijos ralyje „Žemaitija 2018“? Absoliuti pergalė? Vieta ant garbės pakylos“ Top 5?

„Būtų labai smagu finišuoti pirmame dešimtuke. Manau, turbūt būsime greičiausi tarp lenktynininkų, jau perkopusių 60 metų ribą“, - geros nuotaikos nestokoja vienas vyriausių ralio dalyvių.

2016 metais šias lenktynes laimėjo švedas Pontus Tidemanas, važiavęs „Škoda Fabia R5“ automobiliu, antrą vietą tada užėmė kylanti Suomijos automobilių sporto žvaigždutė Kalle Rovanpera.

Pernai šiose lenktynėse greičiausi buvo latviai – Janis Vorobjovas ir Ivo Pūkis, kurie šį kartą turėtų važiuoti BMW automobiliu. J. Vorobjovas „Žemaitijos“ ralio nugalėtojo titulu džiaugėsi ir 2015 metais, o paskutinė lietuvių pergalė priklauso Vytautui Švedui – jis su Žilvinu Sakalausku Kelmėje pergale džiaugėsi 2014 metų liepos mėnesį.

„Žinau, kad Lietuvoje yra labai daug greitų lenktynininkų. Konkuruoti su jais nebus lengva“, - nedaugžodžiauja patyręs S. Vierimaa.

Lietuvos ralio čempionato dalyviai šeštadienį, birželio 16 dieną, turės įveikti 10 greičio ruožų, jų ilgis – beveik 111 km, visa lenktynių trasa – žvyrinė. Ralio sprinto čempionate startuosiantys ekipažai važiuos 4 greičio ruožus, jų ilgis – 50 km.

„Viada Rally Žemaitija 2018“ startas šeštadienį 8.20 val., nugalėtojų ir prizininkų apdovanojimas šalia Kelmės kultūros centro numatytas 21 valandą.

Genaralinis rėmėjas – degalinių tinklas VIADA, rėmėjai – kelionių ekspertai „Baltic Travel service“ ir viešbutis/restoranas „Imperial“ Vilniuje, ralio automobilis „Nissan“.

Daugiau informacijos apie lenktynes – www.rallyzemaitija.lt