Naujovių bus ir šiemet
Varžybas greitais ir techniškai įdomiais Žemaitijos keliais jau 12-ą kartą organizuoja Kelmės automobilių sporto klubas. Jo valdybos pirmininkė Ingrida Savickienė sako, kad renginyje kasmet norisi naujovių: „Šiemet sieksime lenktynininkams sudaryti galimybę įvairių konfigūracijų greičio ruožuose išsiaiškinti, kas yra stipriausias. Atsisakėme ir miesto greičio ruožo, ir varžybų tamsoje – 2024 metų įvykiai paskatino papildomai investuoti į ralio saugą ir užtikrinti maksimalų komfortą bei saugumą žiūrovams, o sportininkams – sudaryti galimybę drąsiai lenktyniauti“, - teigia ralio organizatorė.
Žemaitijos ralis visada yra didelė šventė visam regionui, todėl ir šiemet miestelėnai bei į Kelmę atvykstantys ralio gerbėjai galės ne tik mėgautis lenktynėmis. Ralio išvakarėse pagrindinėje renginio scenoje vyks iki šiol nematyto formato pašnekesiai su ralio „šeima“. „Labai dažnai į sceną kviečiami ralio bendros įskaitos ar atskirų klasių favoritai, ir mažiau dėmesio tenka tiems, kurie varžosi silpnesnės technikos klasėse, primirštame mechanikus, komandų vadovus, strategus... Todėl nusprendėme šių metų Žemaitijos ralio dalyvių pristatyme kviesti komandas: kad visi pamatytų ne tik vairuotojus ar šturmanus, bet ir tuos labai svarbius komandų žmones, kurie rūpinasi komandų logistika, vadyba, finansavimu, technikos remontu ir priežiūra. Manome, kad ir komandoms tai bus papildomas stimulas pasiruošti, kad pasirodytų, kaip jie strateguoja ir dėlioja visas ralio „dėlionės“ detales“, - pasakoja I. Savickienė.
Beje, po ralyje dalyvaujančių komandų pristatymo, penktadienio vakare, dalis ekipažų išmėgins jėgas testiniame greičio ruože prie Kelmės.
Ralyje - 10 greičio ruožų
Žemaitijos regiono kelius sportininkai visada vadina išskirtiniais. Vienas jų bruožas – plotis ir greitis. Kitas – ralio organizatoriai sugeba taip „supinti“ greičio ruožus, kad ekipažai privalėtų parodyti visą tarpusavio meistriškumą.
Varžybų vadovo pavaduotojas Edvinas Vašteris sako, kad Kelmės apylinkėse sunku rasti naujų kelių: „Tačiau vis tiek stengiamės lenktynininkams pasiūlyti kažką naujo: tai starte, tai finiše kažką pridedame, apsukame kryptis, kuriomis buvo važiuota, pavyzdžiui, pernai“, - sako vienas iš varžybų strategų.
Lenktynės prasidės šeštadienį 9.30 val. trumpiausiu 4,55 km greičio ruožu, po to ekipažai turės įveikti ilgiausią 17.11 km ilgio antrą greičio ruožą. Trumpai atsipūtus Kražiuose ekipažų dar sykį lauks du tie patys ruožai.
Po savotiškos pietų pertraukos Kelmėje sportininkų lauks santykinai trumpa ralio atkarpa – 8.1 km 5-asis greičio ruožas, o iš karto po jo – gerokai ilgesnis greičio ruožas, kurio ilgis 14,09 km. Tas pačias atkarpas ekipažai turės įveikti du kartus.
9-ą ir 10-ą ralio greičio ruožą ekipažai važiuos po vieną kartą: 9,94 km ilgio greičio ruožo (pasak E. Vašterio, dabartinė greičio ruožo konfigūracija jau senokai buvo, tad ši atkarpa bus labai įdomi ir kažkam galbūt nauja), o paskutinis ralyje 14,56 km ilgio ruožas prasidės apie 19 valandą. Jis bus vadinamasis „Power stage“, kuriame ekipažai gali pelnyti papildomų taškų už rezultatus. Beje, abiejų paskutinių greičio ruožų danga yra kiek minkštesnė, todėl juos ekipažai įveiks po vieną kartą.
Finišuoti ralio favoritai Kelmėje turėtų apie 20 valandą. Iš viso 10 greičio ruožų ilgis bus 112 km, o bendras ralio kilometražas – apie 315 km.
Pernai triumfavo G. Notkaus ir D. Strižano ekipažas
Šių metų Žemaitijos ralis yra antrasis šalies ralio čempionato etapas. Tačiau smagi renginio aura tradiciškai į Kelmės apylinkes sukviečia ir užsienio šalių atstovus. Lenkijos lenktynininkams tai yra unikali patirtis, važiuojant greitais ir techniškais žvyro keliais. Latviai šias varžybas mėgsta dėl kompaktiškumo ir nedidelio atstumo nuo jų šalies. Latvijos automobilių sporto federacijos licencijas dažnai įsigyja jauni kitų valstybių lenktynininkai, tad labai tikėtina, kad pamatysime 15-17 metų kylančias žvaigždes: būtent Kelmėje prieš keletą metų ne sykį jėgas bandė dabar jau 24-erių metų Suomijos ralio garsenybė Kalle Rovanpera bei kiti.
Galima neabejoti, kad ir šiemet visuose greičio ruožuose vyks bekompromisė kova. Pernai ralį greičiausiai pradėjo Vaidotas Žala, tačiau daugkartinis šių varžybų laimėtojas antros dienos (pernai ralis vyko dvi dienas) pradžioje pasitraukė. Martynas Samsonas dėl techninių problemų buvo priverstas sustoti penktame greičio ruože.
Pasitraukus dviem favoritams lyderio poziciją užėmė Giedrius Notkus. Jo ir Daliaus Strižano duetas „Škoda Fabia R5“ automobiliu finiše beveik 10 sekundžių lenkė Vladą Jurkevičių ir Aisvydą Paliukėną, o trečią vietą absoliučioje įskaitoje pernai užėmė Rokas Steponavičius ir Dovydas Ketvirtis.
Tad birželio viduryje laukiame automobilių sporto entuziastų ralyje „Žemaitija 2025“. Bilietas į visus lenktynių greičio ruožus kainuos 15 eurų.